پیام معاونت آموزشی

پیام معاونت آموزشی

پیام ها: 0
فایل ها: 4
لینک کوتاه:
emamrezaedu.com/f3T9S
متن خبر:

دختران گلم فایل قابل دانلود در پایین صفحه قرار دارد

پیام معاونت آموزشي دبيرستان دخترانه دوره اول هوشمند امام رضا (ع)           

به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنم را با آیه ای از قرآن کریم و حدیثی از نبی مکرم اسلام آغاز می کنم هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ آیا کسانی که می دانند و کسانی که نمی دانند یکسانند پيامبرگرامي (ص) سخن زیبایی دارند که می فرمایند أقرَبُ النّاسِ مِن دَرَجَةِ النُّبُوَّةِ أهلُ الجِهادِ و أهلُ العِلمِ. نزدیک ترین مردم به مقام نبوت دو گروه هستند ، گروه اول کسانی اند که اهل جهادند و گروه دوم کسانی اند که اهل علم و دانش هستند   .

پانزدهم شهریور ماه که روزآغازین بازگشایی مدارس نظام جمهوری اسلامی است ، را خدمت دانش آموزان عزيز - همکاران گرامي و اولیاء محترم تبریک و تهنیت عرض می کنم .

 نيمه شهریورامسال خاص ترین و بزرگترین رویداد فرهنگی و تربیتی در کشور ما رقم می خورد ، که می بایستی یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ،جنگ تحمیلی ، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت را گرامی بداریم .

یکی از ویژگی های بسیار مهم سال تحصيلي جديد ،که باید در ابتدای سخن متذکر آن شوم بحث ویروس کرونا است ، که نه تنها در کشور ما بلکه در کل جهان یکی از موضوعات بسیار مهم شده است.

ما باید متوجه این موضوع باشيم که بهداشت و سلامت دانش آموزان و اولیای گرامی و نیز همکاران محترم و ارزشمند اولویت‌ اصلیمان باشد وامسال خانه در واقع مدرسه اول دانش آموزان شده ،که همه باید  دست به دست هم دهیم و با همراهی و همدلی و با سابقه فرهنگی چند هزار ساله اي که داريم و همچنين فرهنگ داشتن عشق به سعادت وسربلندي کشور و نيز با هویت اسلامی و ایرانی خودمان و به قول سردار دلها که              ما ملت امام حسینیم ، با یاری همدیگر ، ازاین گردنه سخت عبور کنيم .

تلاش‌های انجام شده ما این بوده  است ، که برای حفظ سلامت بچه ها و خانواده هایشان و همکاران ، بتوانیم آموزشي با کیفیت عالی ، در فضای مجازی با همکاری های همه جانبه ي شما عزیزان در سال تحصیلی جدید رقم بزنیم ، به همین مناسبت توجه شما عزیزان را به چند نکته جلب می نمايم  .

اولین نکته : بايد بدانيم مدرسه  - خانواده -محله - معلم - والدین  و مراکز فرهنگی ارکان اصلی  توسعه يک جامعه می باشند .

نکته دوم :مهارت های ( زندگی کردن - خودباوری - احترام به یکدیگر-  مسئولیت پذیری - نوع دوستی-  گذشت و فداکاری و... ) در مدرسه و خانواده شکل مي گيرد  .

نکته سوم: دانش آموزان ما دارای دو شناسنامه هستند ، یکی شناسنامه تقویمی و دیگری شناسنامه تحصیلی ،  که هر دو مايه افتخار است ، ليکن  فرزند شما باید به محل تحصیل خود افتخار ورزد ، لهذا مدرسه  ما می بایستی در ابعاد تربیتی –اخلاقی - اعتقادی وعلمی سرآمد مدارس دیگر باشند.

 نکته چهارم : ما اعتقاد داریم مدرسه - خانواده و مسجد ارکانی  می‌باشند که به عنوان پایگاه های اجتماعی ، دانش آموزان ، در آنجا حس مسئولیت پذیری و مشارکت جویی را یاد می گیرند.

 نکته پنجم : ازآنجا که امسال خانه مدرسه اول دانش آموزان است از اولیای محترم انتظار دارم سواد آموزشی و تربیتی خودشان را بيشتر تقویت نمایند ، تا با همکاری همدیگر بتوانیم در امر یادگیری فرزندانمان یاریگر آنها باشيم.

 نکته ششم :از همکاران خود نیز انتظار دارم  که با مرور مطالب سال قبل براي دانش آموزان و ارزیابی آغازین آن ها با آمادگی هاي لازم در کلاس های مجازی حضور پیدا کنند و به گونه اي عمل شود تا  ياددهي و يادگيري فعالي داشته باشند.

 نکته هفتم :عوامل اجرایی مدرسه در تابستان ،زحمات زیادی را برای فراهم کردن بستر مناسب یادگیری کشیده اند ، لذا ما بر آنيم  تا دبيران عزیز - دانش آموزان و اوليا ي گرامي آن ها کوچک ترين دغدغه اي از جهت ويروس منحوس کوويد19 نداشته باشند.

در پایان از دانش آموزان توقع می رود ، قدردان فرصت ها بوده ،و در کمال ادب و احترام خوشه چین ،دانش وعلم معلمان خوب خود باشند ، واز اولیاء محترم انتظار می‌رود که در دوران کرونا نیز همچون گذشته در ابعاد مختلف با مشارکت خود بار دیگر مربیان - معلمان و فرزندان خود را یاری و کمک نمایند .

و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين  والسلام علیکم و رحمة الله وبركاته.

 

 

                                                 الهه انگيز                ۱۵ /۶/۱۳۹۹ 

                                             

 

تو هم می تونی با ورود به سیستم، نظرت رو با ما به اشتراک بذاری...
نظرات: